måndag 22 oktober 2012

Dip Dye Glitter

Det är ju inte direkt så att jag har ramlat över en nyhet här inte men jag har äntligen tagit mig i kragen och testat själv :) tyckte att det blev super fint med fading effekten dock lite svårt att fånga på bild. Barnsligt enkelt är det också, det är bara att måla nageln som vanligt med valfri grundfärg och välja överlacket som du sedan duttar dit med en make up svamp, jag valde ett naturellt baslack och sen ett roséguld färgat överlack. Detta går att göra i oändliga kombinationer så det är bara fantasin som sätter gränser ;)   

3 kommentarer:

  1. Fint! Men exakt hur får man till fading-effekten? Är det bara att dutta längst ut på nageln? :)
    //Hannah

    SvaraRadera
  2. Hahaha jag som tyckte att jag förklarade så fint ;P jo du tar en make up svamp eller ja en tvättsvamp går bra det med och börjar med att dutta på 2/3 av nageln med lite lite nagellack och vandrar utåt mot tippen och upprepar, så att tippen får mest färg :)bättre så?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja men jajjamensan! Nu hajar jag ju :P Kanske bara är jag som är seg :P
      /H

      Radera