tisdag 21 januari 2014

Recension - Life Posture

Jag fick en hållningsväst i julklapp från min mamma då jag hade önskat mig en och jag tänkte skriva en liten recension om västen. Så här står det om produkten:

Life Posture påminner dig om att hålla tillbaka framåtroterande axlar och ger förutsättningar för att huvud, bröst, rygg och bäcken ska inta en hälsosammare position, både när du sitter och står. Du får bättre hållning direkt, samtidigt som den bidrar till att bygga upp hållningsmuskulaturen på längre sikt. En god hållning förbättrar din syreupptagningsförmåga, då mer luft når ner i lungorna. Dessutom förbygger det smärtor och komplikationer orsakade av felbelastning.

Vad jag tycker om produkten: Jag älskar den! Jag är överrörlig, storbystad  + att jag har långa ryggmuskler. därför behöver jag någonting som påminner mig att hålla bak axlarna. Den är perfekt att träna styrke med då den faktiskt ger ut mer av träningen då man hamnar i korrekt ställning och kroppen kan inte "smita" undan. Syreupptagningsförmågan ökar också i löpning och promenader då man håller bålen upprätt och jag orkar längre.

Jag har vanligtvis problem/smärta i bröstryggen och axlarna men med västen försvinner faktiskt 80% av smärtan. Självklart kanske den inte fungerar lika bra för alla men det har också att göra med hur seriös och noga man är + att min personliga åsikt är att kombinera den med träning. Jag rekommenderar den stark till alla med "svag" rygg, dålig hållning eller kontorsarbete  Så sammanfattningsvis ger den bättre hållning både för stunden och i det långa loppet.

+ Man känner att musklerna arbetas och ja du får en mycket bättre hållning med den
- ett litet minus är att den har en tendens att glida uppåt  om du har fel material på tröjan
4/5 Den finns på Life för 355:-


4 kommentarer:

  1. Men så bra att den funkar! Skööönt!! :)

    SvaraRadera
  2. Jag har en annan variant av hållningsväst. Och jag håller med.. riktigt bra! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Okej vad bra att det fungerar på fler personer :) Kram

      Radera