fredag 4 april 2014

Bäst i test - Värmeskydd

Jag har testat fyra olika värmeprodukter i olika prisklasser och jag som använder styling verktyg flera gånger i veckan behöver verkligen ett bra värmeskydd.
  • L'oréal Elnett Satin 99:- BÄST I TEST Håret blir supermjukt och rakt och håller sig rakt i minst två dagar! Jag har betydligt mindre slitna och kluvna toppar, plattången/locktången glider lätt och ett extra plus för att den luktar så himla gott. 5/5
  • Sebastian Taming Elixir 239:- Här är ytterligare ett exempel på att en dyrare produkt inte alltid behöver betyda att den är bättre. Jag köpte den här hos min frisör men jag upplever att den fungerar till och med lite sämre än den billigaste produkten. Håret blir kladdigt och slitet. 2/5
  • Aussie Take The Heat 139:-  Lite för tjock konsistens vilket gör att det känns som att man inte får ut det i hela håret utan att det blir fläckvis men annars en bra produkt. 3/5
  • L'oréal Studio Hot Stright 79:- Väldigt dryg och fungerar bra men jag upplever att den inte ger superskydd mot värmeverktyg då håret blir lite slitet. 3/5

6 kommentarer:

  1. Huuuur skönt som helst att bara gå in på din blogg och läsa om vilken produkt som är bäst! Att slippa testa sig fram :P:P
    PUSS

    SvaraRadera
  2. Hihih så bra för det är ju det som är meningen :) Gullunge! Kram

    SvaraRadera
  3. Den är jättejättebra, Elnett Satin! Tack för tipset! Puss

    SvaraRadera
  4. Ger Elnett Satin Glans också? Jag letar efter en värmeskydd och glans.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är det enda värmeskyddet som jag har testat som jag tycker ger glans :) Kram

      Radera