tisdag 28 januari 2014

Parfym - Kicks

Jag fick dess parfymer av hjärtat i julklapp och jag måste säga att jag är förvånad över hur mycket jag gillar var och en av dofterna. Det finns verkligen en doft för olika humör och dagar. Alla luktar som sagt väldigt gott och fräscht så att välja en favorit är jättesvårt men min är nog pink punch. Minuset är att dofterna inte håller så länge men det är ju bara Eau De Toilette.

Lite fakta om dofter och vad som är skillnaden mellan alla olika benämningar, skillnaden är koncentrationen av doftämnena. Doftkoncentrationen är i:   

Parfym 18-40%
Eau de Parfum (EdP) 15-20%
Eau de Toilette (EdT) 7-14%
Eau de Colgne (EdC) 3-7%.

Ju svagare koncentration desto kortare tid sitter doften i. Ju starkare koncentration desto mindre behöver man applicera och doften håller längre.

Jag personligen tycker att Eau de Toilette fungerar utmärkt till vardags så att det inte blir en överhängande stark parfymlukt men på kvällar och helger passar parfym bättre. Finns att köpa på Kicks för 299:-

Pink Punch: Den luktar som en cocktail av godis och bär.
Clean Laundery: Doftar rent och fräscht nytvättat.
Vanilla & Coconut: Den här doftar sommar av kokos och vanilj. 
Fresh Green: Luktar sommrigt och friskt av äpple, melon, päron och daggvått sommargräs.


4 kommentarer: