fredag 19 april 2013

10 Make Up Favoriter ♥

Här är 10 make up favoriter som jag tycker att man absolut behöver ha i sin sminkväska och man behöver inte ha samma märken men det här är en bra bas till en vardags make up som man kommer ganska långt med, sen är man mer sminkintresserad (som jag) så har jag betydligt mer än bara 10 produkter i min sminkväska haha :) men som sagt en bra grund och mina sminkfavoriter samt i vilken ordning jag använder dom. Den här make upen tar max 10 minuter när man väl fått in trixen , Enjoy!


1. Primer bör man alltid använda under sminket om man vill att det ska hålla längre och få en jämnare yta.
2. Concealer den här från make up store kan dölja allt från mörka ringar under ögonen till finnar.
3. Foundation En riktigt hållbar foundation (ca 24 h) som står emot det mesta.
4. Puder Fixerar sminket och nu är basen färdig. 
5. Brynskugga Inget ger ansiktet ett sådant lyft som ett par snygga bryn fyll i med vinklad platt borste.
6. Ögonskugga Här är bara din egen kunskap som sätter gränserna men den här paletten är enkel och alla passar i bruna skuggor.
7. Kajal läggs som en eyeliner med en liten vinge och kan fyllas i vattenlinjen.
8. Mascara används nära ögat och jobbas utåt blinka lätt för att få mascara på nederfransarna.
9. Rouge lite färg i ansiktet gör att man ser fräschare ut men ytterst lite.
10. Läppstift välj en färg som passar dig och klart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar