onsdag 26 februari 2014

DIY - Blöjtårta

När min systerson föddes fick han en blöjtårta av sin moster (mig) och det är verkligen en superfin present att ge till nyblivna föräldrar för blöjor behövs i massor då det är bebisar största sysselsättning ;P Sen är den enkel att göra, det som behövs är :
  • Blöjor i rätt storlek (man går efter bebisens vikt), jag använde 24st till min tårta.
  • Gummiband
  • Ett Pappersrör ex. hushållpappersrör
  • Fint snöre
  • Något att använda som "topping"



Gör så här: Börja med att rulla ihop alla blöjor och sätt på gummibanden så att de hålls ihop. Bygg en rund botten ex. 6 st blöjrullar. placera pappersröret i mitten och sätt ett gummiband över blöjorna för extra stabilitet. Fortsätt jobba dig utåt med fler blöjor ca 12st och fäst ett vackert sidenband runt och dölj gummibanden. Gör samma sak på ovandelen men använd endast 6st blöjor och fäst ett gummiband över hela bunten och avsluta med ett vackert sidenband som döljer gummibanden. Nu är själva "tårtan" klar och nu kan man dekorera den med vad man vill. Jag använde en handskallra och skrev även ett litet "recept på tårtans innehåll.



2 kommentarer:

  1. Den är hur fin som helst! Och sen härmade jag ju dig o gav bort till en vän :P

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, ja just det! det gjorde du, kul att sprida inspiration :D Kram

      Radera