fredag 11 oktober 2013

Recension - Gellack

Nu har jag testat gellack från Depend och här har ni min recension:

Halleluja! Kommer aldrig sluta använda detta! Gellacket höll i exakt två veckor för mig och då har jag även använt vanligt nagellack ovanpå gellacket men om jag hade målat på ett till topplack varje vecka hade det nog hållit minst tre veckor, vilket är fantastiskt.

Jag har kört med färgen french pink nr G000 och jag fick jätte fina naglar, hållbara, ingen flisades eller gick av. Det är kort sagt som att ha lösnaglar utan "fake" känslan och mycket finare och naturligare tycker jag. Det absolut bästa med den här produkten är att den har ingen torktid och att man kan måla sina egna vanliga nagellack ovanpå gellacket och ta bort nagellacket med depends röda nailpolish remover (den för lösnaglar) eller en acetonfritt remover och gellacket under är lika fint, så man kan alltså byta nagellack flera gånger och fortfarande ha en hållbar bas om man är som mig som gillar att variera sig. Efter att ha kikat runt lite på internet såg jag att man kan även ha sitt vanliga nagellack mellan basen och topp-lacket detta har jag inte hunnit testa själv ännu men kommer definitivt testa det också.

Mina naglar hade vuxit otroligt mycket när jag tog bort gellacket och var mycket hårdare, dom var lite lite torra men det blir dom ju av vanligt nagellack och nagellacksremover också, och har man någonsin testat att ha lösnaglar så vet man ju hur naglarna känns efter det och det är inte ens i närheten lika torra och trasiga som då. 

Det tar ungefär 40 min med filning och allt, vilket är klart värt det i jämförelse för hur lång tid det tar med vanligt nagellack med alla lager och torktid. Att få bort lacket tar ungefär lika lång tid ca 40 min så det gäller bara att ha tålamod, läste på nätet att några har upplevt detta lite knepigt men det kommer gå bort. Gör inte samma misstag som mig och köp depends gellack removern utan kör på vanligt gammalt hederligt aceton eller acetonbaserat remover så kommer det gå utmärkt. Lycka till!


Produkten finns bland annat på Kicks och är just nu på extra pris för 399:-!

Plus
+ ingen torktid
+ superhållbart resultat
+ använda dina egna nagellack
+ smidigt att använda

Minus
- Removern, använd vanlig nagellacks remover med aceton i.


4 kommentarer: