måndag 28 oktober 2013

Rea Favoriter + Tips

Jag har kikat runt lite på Nellys rea och det går verkligen att hitta fina saker för bra priser. Vilka tyckte ni var snygga?
Skjorta Jacka Klänning 1 Klänning 2  Ring Underkläder Topp 1 Topp 2 Topp 3 Skor 

Här kommer även lite rea tips, en del misstag är självlärda andra brukar jag ha i åtanke när jag shoppar på rea då jag till och med har hittat många av mina guldklimpar på rea.

1. Det finns oftast en anledning till varför man rear ut saker p.g.a. begränsad åtgång, ändrat mode, fel färg, konstig passform osv. se till att förstå varför så du själv inte blir lurad.
2. Köp alltid saker i rätt storlek, annars kommer du inte använda dem.
3. Rea är ett perfekt tillfälle att passa på att köpa lite dyrare kläder i bra material.
4. Håll dig till basfärger då färger byter säsong ofta.
5. Köp bara saker du verkligen vill ha. Jag brukar tänka: "hade jag varit beredd att betala fullt pris på denna vara?" om nej köp inte.
6. Satsa på klassiker då dessa garanterat håller säsong efter säsong som t.ex. skinnjackan.
7. Våga lite mer, kanske ett nytt mönster eller en ny färg en bra garderob har ett fåtal utstickande klädesplagg som skapar en intressant stil. som t.ex. kors skjortan som jag älskar.
8. Investera i olika material och kläder med det lilla extra som skorna här ovanför.
9. Tänk på modet, de flesta olika modestilarna håller i minst två säsonger (ca två år).
10. Köp inte bara för köpandets skull utan fundera igenom och köp hellre färre finare plagg än en massa konstiga toppar och noppiga tröjor som sen hamnar längst in i garderoben.

Lycka till och jag hoppas det var hjälpsamma tips i rea djungeln!

2 kommentarer:

  1. Mina favoriter vart så klart den vita franstoppen och den vinröda peplumen :))

    SvaraRadera
    Svar
    1. hihi hade jag nästan kunnat gissa :P jag gillar ju självklart allt men extra förtjust blev jag i skjortan, den svarta klänningen och skorna. Kram

      Radera