måndag 3 mars 2014

Recension - Karmameju Rengörings svamp

Jag fick den här rengöringssvampen i januariboxen från glossybox och jag måste säga att jag blev positivt överraskad hur bra den fungerade. Huden blev superlen och hyn blev betydligt bättre.

Så här står det om produkten: Den 100% naturliga rengöringssvamp som balanserar PH värdena och milt exfolierar huden. Silkfibrer från Amorphophallus Konjac plantan gör att den naturligt är fylld av vitaminer, mineraler och aminosyror. Karmamejus konjacsvamp är naturligt basisk och skapar därfor balans i hudens pH-värde. Den exfolierar och rensar huden grundligt, stimulerar blodomloppet och hudens återuppbyggning utan att skada de känsliga skikten i överhuden. Den passar perfkt till torra och känsliga hudtyper.
Användning: För dagligt bruk i stället för bommullsrondeller, ansiktsservetter, konstgjorda tvättsvampar och liknande. Lägg svampen i blöt i varmt vatten och låt den suga i sig i 3 till 5 minuter. Se till att svampen är helt genomfuktad innan du använder den på huden. Massera försiktigt ansiktet i cirkulerande rörelser. Skölj svampen noggrant efter användning. Häng upp den i snöret och låt den torka ordentligt. Sterilisera den med kokande vatten en gång i veckan. 

Kostar 89:- och finns HÄR  

+ ger ett jättebra resultat, huden blir mjuk och 100% naturlig
- ett litet minus för att man behöver vänta i 5 min på att den ska svälla

❤❤❤❤ 4/5 

2 kommentarer:

  1. Det kommer nog bli ett köp från min sida! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag förstod nästan att denna skulle passa dig :P Kram

      Radera